Atrakce investorů
Ekonomický rozvoj města (destinace) má být nastartován prostřednictvím domácích nebo zahraničních investic a aktivizací místních podnikatelů. Cílovou skupinou jsou ekonomické subjekty – zahraniční investoři, domácí investoři, ekonomické subjekty. Město nabízí své produkty – průmyslové zóny, vědecko-technologické parky, inovační centra, podnikatelské inkubátory apod. a provádí komunikační politiku zaměřenou na prezentaci svých konkurenčních výhod (marketing investičních příležitostí) pomocí PR, katalogů investičních ploch nebo prezentací na veletrzích.
Nezbytnou podmínku funkčnosti tohoto podtypu destinačního managementu představuje adekvátní institucionální zajištění, které je dostatečně flexibilní v souladu s podmínkami konkurenceschopnosti města. V rámci České republiky realizují aktéři téměř výlučně dílčí komponenty atrakce investorů, tj. samotné získávání zahraničních investorů, ale další nezbytné kroky podmiňující dlouhodobou udržitelnost investice, jako např. after care program, jsou doposud poddimenzovány. Jestliže aktivity směřující k získání zahraničních investorů můžeme hodnotit relativně pozitivně, pak podpora místních podnikatelů je vnímána především ze strany podnikatelů jako nedostatečná. Města doposud nebyla schopna vytvořit a zajistit institucionální podporu pro místní podnikatele, kteří jsou odkázání častokrát na roztříštěné a nekompletní informace z mnoha zdrojů. Primární cílem města by mělo být poskytování zázemí pro podnikatele na základě vzájemné komunikace a kooperace, při existenci komunikační platformy na institucionální bázi.